Skip to content
Kaksi naista syö minttujäätelöä

INGMAN, YK:N ONNELLISUUSRAPORTIN YLPEÄ TUKIJA 2020

ONNELLISUUDEN MANIFESTIMME

Onni!
Mitä se on? Mistä sitä saa? Kuinka sitä voisi tuntea... useammin?
Onko kyse siitä, kuka olen? Missä asun? Kuinka paljon ansaitsen? Mitä voin ostaa?
Onni vaikuttaa vaikeasti saavutettavalta. Maailmamme on päivä päivältä onnettomampi.
Hyvä uutinen on se, että muutos on mahdollinen.
Olemme etsineet onnea vääristä paikoista.
Onni ei ole olemista.
Onni on jotakin, mitä voimme saada aikaan!
Meillä on supervoima. Liian harvat käyttävät sitä. Kuitenkin meistä jokaisella on se.
Jokaisena elämämme päivänä voimme tehdä valintoja, jotka lisäävät onnellisuutta.
Onnea lisäävissä valinnoissa ei ole kyse minusta yksilönä, vaan meistä... ihmisistä, joiden joukossa elämämme.
Tiede osoittaa, että valinnat, joita teemme omassa yhteisössämme, vaikuttavat eniten onnellisuuteen.
Ingman valmistaa jäätelöä. Olemme siis onnea lisäävien valintojen asiantuntijoita! Nyt haluamme auttaa muitakin tekemään valintoja.
Kyse on yksinkertaisista, arkisista asioista.
Pienistä puroista syntyy suuria virtoja. Yhteisöistämme tulee onnellisempia ja niin myös meistä!
Pallo on nyt meillä. Supervoimat ovat käytössämme.
Aletaan tehdä onnea lisääviä valintoja yhdessä.
Tehdään maailmasta onnellisempi paikka ja tuodaan jatkuvasti yksi hymy lisää jäätelön avulla!

MIKSI JÄÄTELÖ TEKEE ONNELLISEKSI?

Jäätelö = onni. Tämä on tieteellinen fakta. 

Ihmiset ovat jo pitkään ihmetelleet, miksi jäätelön syöminen saa tuntemaan onnea ja nautintoa. Oli kyseessä sitten yksinäinen herkkutuokio tai juhlahetki kavereiden kesken, jäätelö voi tehdä tavallisesta elämästä jotakin parempaa.

Mysteerin ratkaisivat vuonna 2013 brittiläiset tutkijat, jotka analysoivat syitä siihen, miksi jäätelön syöminen saattaa lisätä tyytyväisyyden ja hyvän olon tunteita . Kahden päivän ajan osallistujat saivat valita suklaa- ja mansikkajäätelön, ja heitä pyydettiin pitämään kiitollisuuspäiväkirjaa.

Tehtävää toistettiin sekä yksin että ryhmissä, jäätelöllä ja ilman. Kaikkia osallistujia pyydettiin kirjoittamaan kolme asiaa, joista he ovat kiitollisia.

Tiimi havaitsi, että jäätelön ja onnellisuuden välillä oli merkittävä yhteys. Mikä tahansa yhdistelmä kiitollisuustoimintaa ja jäätelön syömistä (yksin tai yhdessä) lisäsi myönteisiä tuntemuksia.



Linley, P. A., Dovey, H., de Bruin, E., Transler, C., Wilkinson, J., Maltby, J., & Hurling, R. (2013). Two simple, brief, naturalistic activities and their impact on positive affect: feeling grateful and eating ice cream. Psychology of Well-Being: Theory, Research and Practice, 3(1), 6.

ONNELLISUUDEN ASIANTUNTIJAT

Onnellisuus on vakava asia.

Jäätelöidemme tavoitteena on tehdä maailmasta onnellisempi ja osallistavampi paikka yksi hymy kerrallaan. Tähän on saanut innoitusta johtavilta asiantuntijoilta onnellisuustieteiden alalla.

RICHARD LAYARD

Professori ja Sir Layard on Lontoon kauppakorkeakoulun kauppatieteiden emeritusprofessori. Hänen perustamansa joukkoliike onnellisemman yhteiskunnan puolesta on nimeltään “Action for Happiness”.

”Unileverin jäätelötiimillä on hyvä käsitys siitä, miksi onnellisemmat yhteiskunnat ovat niin tärkeitä. Koska jäätelöillä tavoitetaan laajalti maailman yhteisöitä, sillä on mahdollisuus vaikuttaa merkittävästi maailmanlaajuiseen onnellisuuteen!”

Professor Richard Layard founder of a movement called Action for Happiness

JEFFREY D. SACHS

Maailmankuulu taloustieteen professori, kestävän kehityksen johtaja ja YK:n vanhempi neuvonantaja.

“Ingmanilla ja Unileverin jäätelöillä on vilpitön pyrkimys viedä eteenpäin kestävää kehitystä ja maailman onnellisuutta. Unileveriä pidetään perustellusti yhtenä maailman kestävimmistä ja vastuullisimmista yrityksistä. Se onkin mahtava kumppani maailmanlaajuisen onnellisuuden lisäämisessä!”

Professor Richard Layard founder of a movement called Action for Happiness

onnellisuusraportti

Ingmanin ja Unileverin jäätelöt & YK:n onnellisuusraportti 2020

Ingmanin ja Unileverin jäätelöt luovat päivittäin ympäri maailmaa onnen hetkiä ihmisille. Yritys juhlistaa tätä toimintaa sponsoroimalla virallisesti Yhdistyneiden kansakuntien kestävän kehityksen ratkaisuverkoston (SDSN) onnellisuusraporttia – jonka voi lukea täällä.

Ingman on tuonut ihmisiä yhteen jäätelön avulla ja levittänyt onnellisuutta sosiaalisten siteiden kautta. Unileverin jäätelöiden sponsorointisopimus on uusin askel brändin sitoutumisessa kansallisten onnellisuustasojen nostamiseen. Se on osa meidän pyrkimystä korostaa ihmisten välisten sosiaalisten yhteyksien merkitystä onnellisuuden lisäämisessä.